W centralnej części gobelinu, w cieniu architektury Collegium Maius widoczne są trzy postacie-dwaj profesorowie, a po środku postać młodego Kochanowskiego w barwnym stroju żaka. W prawym górnym rogu znajduje się herb Uniwersytetu, w lewym herb Rzeczpospolitej z czasów Zygmuntowskich. Polska 1984 rok.
Danuta Paprowicz-Michno – Ukończyła studia na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie gdzie uzyskała dyplom magistra sztuki. Pracowała jako projektant w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie oraz jako projektant, kierownik i główny specjalista w Centralnym Biurze Wzornictwa Przemysłu Chemicznego i Lekkiego w Warszawie. Projektowała kilimy i gobeliny mało i wielkowymiarowe dla manufaktur krakowskich. Uczestniczyła w licznych wystawach i konkursach krajowych i zagranicznych, między innymi we Francji, Japonii, Anglii, Norwegii, Holandii, gdzie zdobywała wyróżnienia i nagrody.Jej prace znajdują się w krajowych i zagranicznych muzeach i galeriach oraz zbiorach prywatnych. Prace jej możemy oglądać w Muzeum Narodowym i Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie, Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, Filharmonii Narodowej w Krakowie.
Gobeliny tej autorki zatytułowane są: Dysputy Jagiellońskie i Humanista z Czarnolasu. Pierwszy z nich dotyczy pobytu poety na Akademii Krakowskiej w latach 1544/49. W centralnej części gobelinu w cieniu architektury Collegium Maius widoczne są trzy postacie , dwaj profesorowie i pośrodku postać młodego Kochanowskiego. Poeta ubrany jest w barwny strój żaka, w prawej ręce trzyma zwój papieru. Postacie profesorów ubrane również w bogate stroje według obowiązującej mody z epoki.Główną część kompozycji otacza bogato wijąca się roślinność. W prawym górnym rogu herb Uniwersytetu, lewym herb Rzeczpospolitej z czasów Zygmuntowskich.Tło gobelinu wykonane w kolorachpastelowych,w odcieniach błękitu, szarości i bieli. Postacie z gobelinu wykonane w kolorach żywych, w odcieniach czerwieni i złota.
Humanista z Czarnolasu to gobelin, który przedstawia popiersie Jana Kochanowskiego. Inspiracją do tego przedstawienia był dla artystki pomnik nagrobny z kościoła zwoleńskiego. Wokół portretu wiją się poplątane ze sobą gałęzie lipy. Gobelin ze wszystkich stron otacza wspaniała, bogato zdobiona bordiura z ptakami i motywami roślinnymi, utrzymana kolorach beżu, przechodzącego w żółcienie i brązy. U góry szarfa z datami 1530-1584, u dołu herb rodowy Kochanowskich Korwin.